Deze reisvoorwaarden zijn van toepassing op alle reizen die door ons georganiseerd worden.
Artikel 1. definities:
In deze algemene reisvoorwaarden hebben onderstaande begrippen de volgende betekenis
Vivendy Reizen, Boskriek 69, 5401LM te Uden ingeschreven in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel te Den Bosch onder nummer: 60350601.
Reisovereenkomst: de overeenkomst die tot stand komt op het moment dat de door de reiziger verstrekte opdracht door Vivendy Reizen wordt ontvangen, waardoor Vivendy Reizen zich jegens de reiziger verbindt tot het verschaffen van een door haar aangeboden van tevoren georganiseerde reis.
Reiziger: de partij met wie Vivendy Reizen een reisovereenkomst heeft gesloten, welke onderworpen is aan de algemene reisvoorwaarden.
Reserveringsformulier: een door Vivendy Reizen opgesteld formulier waarmee de reiziger het verzoek indient hem een georganiseerde reis te verschaffen, onder de bij Vivendy Reizen geldende reisvoorwaarden.
Artikel 2. totstandkoming van de reisovereenkomst:
De overeenkomst komt tot stand door aanvaarding door de reiziger van het aanbod van Vivendy Reizen. Degene die een reis boekt voor andere deelnemers is hoofdelijk aansprakelijk voor alle anderen die hij/zij aanmeldt. Bij het aanmelden van een minderjarige is schriftelijke toestemming van de wettelijk vertegenwoordiger noodzakelijk.
Artikel 3. betaling:
Na uw reservering dient u een aanbetaling te voldoen van 25% van de totale reissom. Zes weken voor vertrek dient u het restant van de reissom te voldoen. Wanneer u boekt voor een reis die binnen zes weken vertrekt, dan betaalt u bij boeking het gehele bedrag ineens. Bij last-minute boekingen zullen wij u vragen de reissom per omgaande over te maken. Is de reiziger in gebreke of in verzuim met het nakomen van financiële verplichtingen dan komen alle redelijke kosten ter verkrijging van voldoening van en buiten rechte voor rekening van de reiziger.
Artikel 4. reisbescheiden:
De benodigde reisbescheiden zullen uiterlijk 10 dagen voor de dag van vertrek in het bezit van de reiziger worden gesteld, tenzij deze termijn om gerechtvaardigde redenen moet worden overschreden.
Artikel 5. wijzigingen door de reiziger:
Nadat u het boekingsformulier opgestuurd hebt, kan het gebeuren dat u iets wilt wijzigen. Tot 28 dagen voor vertrek zullen deze wijzigingen voor zover mogelijk worden aangebracht en schriftelijk door Vivendy Reizen worden bevestigd. Bij wijzigingen wordt een bedrag van Euro 14, – per boeking in rekening gebracht. Vanaf 28 dagen voor de dag van vertrek zal wijziging in het algemeen niet mogelijk zijn.
Artikel 6. wijzigingen door Vivendy Reizen:
a. Bij onvoldoende deelname behoudt Vivendy Reizen
zich het recht voor om een reis te annuleren. U ontvangt daarvan minimaal drie
weken van tevoren schriftelijk bericht.
b. Als gewichtige omstandigheden daartoe aanleiding geven behoudt Vivendy
Reizen zich het recht voor om wijzigingen aan te brengen in het programma.
Gewichtige omstandigheden zijn omstandigheden die van zodanige aard zijn dat
verdere gebondenheid van Vivendy Reizen aan de overeenkomst in redelijkheid
niet kan worden gevergd. In dit geval doet Vivendy Reizen een gelijkwaardig
alternatief voorstel. Deze verplichting vervalt wanneer de wijziging aan de
reiziger kan worden toegerekend. De hieruit voortvloeiende schade komt dan voor
rekening van de reiziger. Indien de oorzaak van de wijziging aan Vivendy Reizen
kan worden toegerekend, komt de hieruit voortvloeiende schade voor rekening van
Vivendy Reizen. Als beide partijen schuld hebben aan de wijziging dragen beide
partijen ieder hun eigen schade.
Artikel 7. aansprakelijkheid:
Vivendy Reizen aanvaardt geen aansprakelijkheid voor persoonlijk letsel of schade aan eigendommen van deelnemers, noch enige aansprakelijkheid als gevolg van gebeurtenissen tijdens de reis. Als de reis niet verloopt overeenkomstig de verwachtingen die de reiziger op grond van de reisovereenkomst redelijkerwijs mocht hebben, is de reiziger verplicht daarvan zo spoedig mogelijk mededeling te doen aan Vivendy Reizen. Eventuele schade wordt door Vivendy Reizen vergoedt tenzij de tekortkoming in de nakoming niet aan Vivendy Reizen is toe te rekenen noch aan de persoon van wiens hulp hij bij de uitvoering van de overeenkomst gebruik maakt, omdat:
De tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst is toe te rekenen aan de reiziger.
De tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst niet kon worden voorzien of niet kon worden opgeheven en toe te rekenen is aan een derde die niet bij de levering van de in de reis begrepen diensten is betrokken .
De tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst te wijten is aan een gebeurtenis die de reisorganisator of degene van wiens hulp bij de uitvoering van de overeenkomst gebruikt maakt, met in achtneming van alle mogelijke zorgvuldigheid niet kon worden voorzien of verholpen. Er sprake is van overmacht: abnormale en onvoorzienbare omstandigheden die onafhankelijk zijn van de wil van degene die zich er op beroept en waarvan de gevolgen ondanks alle voorzorgsmaatregelen niet konden worden vermeden. Indien de reis niet verloopt overeenkomstig de verwachtingen die de reiziger op grond van de overeenkomst redelijkerwijs mocht hebben wegens omstandigheden die noch aan de reiziger noch aan Vivendy Reizen zijn toe te rekenen, draagt ieder zijn eigen schade. Vivendy Reizen is nooit aansprakelijk voor schade waarvoor aanspraak op vergoeding bestaat uit hoofde van een reis- en of annuleringsverzekering. Indien Vivendy Reizen aansprakelijk is voor derving van reisgenot, bedraagt de vergoeding ten hoogste éénmaal de reissom.
Artikel 8. Reisgarantie STO Garant:
Om te voldoen aan de wettelijk verplichte garantiestelling maakt Vivendy Reizen gebruik van STO Garant. U kunt dit controleren via de STO Garant deelnemerspagina (www.stogarant.nl/deelnemers). Alle informatie over STO Garant vindt u op www.sto-garant.nl.
Bij elk (reis)aanbod van Vivendy Reizen wordt duidelijk vermeld of de garantie van STO Garant van toepassing is. In de garantieregeling leest u wat de garantie inhoudt en welke voorwaarden van toepassing zijn. U vindt deze garantieregeling op de website van STO Garant (www.sto-garant.nl/downloads).
Indien de garantie van STO Garant van toepassing is op uw boeking, dan betaalt u de reissom niet aan Vivendy Reizen, maar aan de derdengeldenrekening van Stichting Derdengelden Certo Escrow, een bij De Nederlandsche Bank (DNB) en de Autoriteit Financiële Markten (AFM) geregistreerde betaaldienstverlener. Deze stichting derdengelden waarborgt uw reissom tot na afloop van uw boeking. Wanneer diensten door financieel onvermogen van Vivendy Reizen niet (volledig en/of tijdig) worden verleend, dan voert STO Garant de garantie uit. In de garantieregeling leest u hoe u daar in dat geval aanspraak op maakt.
Artikel 9. verplichtingen van de reiziger:
De reiziger die zodanig hinder of last oplevert dat een goede uitvoering van een reis daardoor wordt bemoeilijkt, kan door Vivendy Reizen van de reis worden uitgesloten Alle daaruit voortvloeiende kosten komen voor rekening van de reiziger.
Artikel 10. annulering en in de plaatsstelling:
Uiteraard kan het voorkomen dat u uw geboekte reis moet annuleren.
Daar zijn echter kosten aan verbonden.
bij annulering tot de 42ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: de aanbetaling;
bij annulering vanaf de 42ste dag (inclusief) tot de 14de dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 50% van de reissom;
bij annulering vanaf de 14de dag (inclusief) tot de 5de dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 80% van de reissom;
bij annulering vanaf de 5de dag (inclusief) tot de vertrekdag: 90% van de reissom;
bij annulering op de vertrekdag of later: de volledige reissom..
Naast annuleren is het mogelijk iemand anders in uw plaats te laten gaan. Het is dan van belang dat de ander aan alle aan de overeenkomst verbonden voorwaarden voldoet en dat het verzoek uiterlijk 7 dagen voor vertrek wordt ingediend. De aanmelder, de reiziger en degene die hem vervangt zijn hoofdelijk aansprakelijk tegenover Vivendy Reizen voor de betaling van het nog verschuldigde gedeelte van de reissom.
Artikel 11. klachtenbehandeling:
Een geconstateerde tekortkoming in de uitvoering van de overeenkomst moet zo spoedig mogelijk worden gemeld bij Vivendy Reizen, opdat deze een passende oplossing kan treffen. Als een tekortkoming niet bevredigend wordt opgelost, moet deze uiterlijk binnen één maand na terugkeer in Nederland schriftelijk en gemotiveerd worden ingediend bij Vivendy Reizen. U krijgt daarop binnen 30 dagen schriftelijk een inhoudelijke reactie.
Artikel 12. geschilbeslechting:
Op elke overeenkomst tussen Vivendy Reizen en reiziger is Nederlands recht van toepassing.